3 klaidos deklaruojant metinius rezultatus IDV ir MB

Buhalterines paslaugos

3 pagrindinės klaidos, kurias deklaruojant metinius rezultatus padaro dirbantys su IDV ir be nuolatinio buhalterio dirbantys MB.

Savarankiškai su IDV dirbantys asmenys:

1️ – Deklaruoja pajamas nesusitvarkę apskaitos. Dar per dažnai išgirstu klausimą:
O ką, reikia ir žurnalą pildyti? Ir dar sąskaitas išrašyti?
Tikrai reikia, nes tokia yra savarankiškai dirbančio asmens prievolė.

2️ – Nepasirenkamas asmeniui tinkamiausias pajamų deklaravimo būdas: ar bendra suma už visus metus, ar pamėnesiui surašant pajamas. Juk nuo to priklauso, kaip nukeliaus informacija į Sodrą ir kaip “suguls” jūsų apmokestinamos pajamos išmokų vidurkio skaičiavimui. Žinoma, galime VMI deklaruoti ir 1 skaičiumi, bet po to turėsime dar Sodroj teikti papildomą deklaraciją. O gal geriau viską sutvarkyti per metinį deklaravimą? Šis punktas labai aktualus ketinantiems gauti gimdymo arba motinystės/tėvystės išmokas ir turintiems nepastovaus dydžio pajamas.

3️ – Nepasirenkamas konkrečiam asmeniui konkrečiai situacijai tinkamesnis sąnaudų pripažinimo būdas. Kartais sumokėti mažiau mokesčių yra ne taip svarbu, kaip susikaupti reikiamas socialines garantijas. Ir čia galima “palaviruoti” su sąnaudų pripažinimo būdais.

MB vadovai

1️ – Buhalterio pagalbos pradeda ieškoti tiesiog per vėlai. Jei MB vyko kokie nors judesiai, gali būti, kad pirmosios privalomos deklaracijos turi būti pateiktos VMI jau iki vasario 15 d. O MB vadovai pradeda viskuo rūpintis tik po VMI ir Registrų centro raginimų ir tada jau būna daug visko pradelsta.

2️ – Jei metiniam deklaravimui buhalterį susirandate tik pasibaigus metams, tai… tada pasisamdote archyvarą. Tada buhalteris tegali suregistruoti įvykusių operacijų turinį ir negali padėti priimti geriausių sprendimų. Na ką ten patarsi ir ką pasiūlysi, jei jau viskas post factum. Ir ne visada be profesionalo priimti sprendimai būna patys teisingiausi.

3️ – Galvoja kad finansinė atskaitomybė, yra tiesiog 3 popieriukų surašymas. MB vadovai net nežino, ko jie nežino. Uždaryti metus, tai ne šiaip surašyti skaičius į finansinių ataskaitų lenteles. Ruošiant finansinę atskaitomybę paruošiamos visos būtinos deklaracijos, užpildomi registrai, uždaromi sąskaitų likučiai, inventorizuojamos atsargos ir įsipareigojimai ir viskas vyksta naudojant debetus ir kreditus