Mitas 1: MB apskaitai tvarkyti nereikia buhalterio. Ne! MB įstatyme parašyta, kad MB apskaitą gali tvarkyti MB narys, bet reikia suvokti, kad jis gauna visą atsakomybę už tvarkingą ir teisingą bendrijos apskaitą. MB apskaitą reglamentuoja Verslo apskaitos standartai, Pelno mokesčio įstatymas, Mažųjų bendrijų įstatymas ir kiti įstatymai ir teisės aktai. Be to apskaita tvarkoma taikant dvejybinį įrašą, o tai reiškia, kad viskas registruojama ne žurnale, o naudojant Debetus ir Kreditus. Taigi kiekvienam nariui, kuris sugalvoja susitvarkyti MB buhalteriją, siūlau gerai pagalvoti, ar jam užteks laiko susekti visus įstatymus ir jų pakeitimus.
Mitas 2: MB narys-vadovas turi visas socialines garantijas. Jei MB narys-vadovas išsimoka lėšas tik pagal vadovavimo sutartį ir nemoka mokesčių Sodrai – jokių socialinių garantijų nėra (čia kalbu apie ligos ir motinystės išmokas). Šiuo atveju galioja mūsų mėgstamas pasakymas: Nemokamų pinigų nėra! O tiksliau – nemokant mokesčių Sodrai, garantijos iš dangaus neatsiras. Ar gali MB vadovas dirbti MB pagal DARBO SUTARTĮ ir turėti minėtas garantijas? Negali. Ar gali MB narys-vadovas TURĖTI socialines garantijas kitais būdais? Galimybių yra, bet tik ne gaunant pajamas su vadovavimo sutartimi.
Mitas 3: MB puikiai veikia be vadovo, valdymui užtenka tik narių susirinkimo. Steigiant MB Registrų centro savitarnoje, ne kiekvienas pagalvoja pasitarti su MB formą išmanančiais finansų specialistais ir vieno mygtuko paspaudimu prisidaro sau daug reikalų. Pvz susėda 2 arba 3 draugai ir sugalvoja steigti MB ir pasirenka tik vienintelį valdymo organą – narių susirinkimą. O vadovo, pasitarę, nusprendžia neskirti. Ką tai reiškia? O tai reiškia, kad kiekvieną įgaliojimą, sutartį ir sprendimą turės patvirtinti visi 3 nariai! Ir nors pradžioje viskas atrodo super smagu, bet galiausiai MB veikla tampa tokia apsunkinta, kad visi prasikeikia nuo to popierizmo.
Taigi būkite atsargūs ir nepriimkite sprendimų vadovaujantis tik gandais!