Tas žodis – inventorizacija – dažnam smulkiam verslininkui asocijuojasi su buhalterio užgaida.
Ir vėl ta buhalterė reikalauja atsargų sąrašo! Ir vėl neužbaigia metų, kol neišsimuša šitos “pisulkos”.
Mentorysčių metu vienas iš būtinų veiksmų, norint turėti sėkmingus pokyčius – padaryti inventorizaciją. Ir tada girdžiu visokius pasiteisinimus:
-
-
-
-
- Pas mus jau 10 metų nedaryta inventorizacija.
- Pas mus toks didelis sandelys, kad neįmanoma suskaičiuoti.
- Aš pasitikiu savo darbuotojais, man nereikia jų tikrinti.
- Turim atsargų už x Eur (ir šitą tekstą lydi žvilgsnis į viršų – kairę, kas byloja apie fantazavimą)
- Aš ir taip žinau mintinai už kiek ir ko visko turim.
-
-
-
Tai iš kur tas pasipriešinimas? Gal tiesiog nematoma vertė? Taigi, kokią naudą verslui duoda inventorizacija:
- Patikrinę atsargų likučius tiksliai žinome parduotų prekių savikainą ir verslo rezultatas tampa dar tikslesnis.
- Nuolatos daromos inventoriacijos nepalieka erdvės prekių pasisavinimui/pasiskolinimui ir t.t. ( Ir čia galiu dalintis ir dalintis istorijomis, kaip uošviai pasisavindavo kurą, kaip nauji darbuotojai makliavojo prie kasos, kaip seni darbuotojai sugalvojo, kad kažkokių atsargų jiems reikia labiau nei įmonei ir t.t.)
- Inventorizacijų metu išgaudomos elementarios klaidos. Nes žmonės yra tokios būtybės, kurios kartais suklysta. Ne iš blogos valios. Žmogiškai.
Kaip dažnai daryti inventorizacijas? Priklauso nuo verslo apimties, srities, sezoniškumų ir kitų dalykų. O jei niekada jos nedarėte, tai tiesiog imkite ir padarykite kitą savaitę. Tiesiog padarykite. Ir jus vis tiek kas nors nustebins:
-
- Atrastos atsargos
- Pamestos atsargos
- Pinigų kiekis tose atsargose
- Arba netikėtai nedidelė atsargų vertė.
Garantuoju, kad bent kažkoks nustebimas bus. Ir tas nustebimas tikrai teigiamai atsilieps jūsų verslui.
Kas yra lūžio taškas versle ir kaip jį suskaičiuoti sužinokite čia – Kiek turiu parduoti, kad uždirbčiau 3000 € pelno per mėnesį?